مقالات آموزشی

انواع پودر ناخن

انواع پودر ناخن

پودر کاشت ناخن چیست؟ معرفی انواع پودر کاشت ناخن

کاشت ناخن یکی از روش‌های زیباسازی ناخن‌ بشمار می‌رود که امروزه در بین خانم‌ها طرفداران زیادی پیدا کرده است. با وجود این که سال‌های زیادی از رونق گرفتن کاشت ناخن نمی‌گذرد اما روش‌های گوناگونی برای انجام آن ابداع شده‌ که کاشت ناخن با پودر از قدیمی‌ترین، اصلی‌ترین، پرکاربرد‌ترین، محبوب‌ترین و معروف‌ترین آن‌ها است.

پودر کاشت ناخن یا پودر اکریلیک از اصلی‌ترین لوازم آرایش ناخن است که برای کاشت ناخن پودری مورد استفاده قرار می‌گیرد. پودر اکریلیک یک نوع پلیمر است که در واکنش با مونومر‌های اکریلیک، که در کاشت ناخن به آن لیکوئید گفته می‌شود، ماده‌ای خمیری شکل را به وجود می‌آورد. این ماده خمیری به عنوان مواد کاشت ناخن شناخته می‌شود که از آن روی ناخن طبیعی گذاشته و بعد از شکل و فرم دادن به شکل ناخن‌ مصنوعی در می‌آید.
استفاده از پودر اکریلیک دلیل نام‌گذاری کاشت ناخن پودری به این نام است. این پودر و لیکوئید مورد استفاده از مواد اصلی کاشت ناخن پودری محسوب می‌شوند. این روش کاشت ناخن برخلاف کاشت ژل نیازی به دستگاه UV یا LED ندارد و اگر مواد در مجاورت هوا قرار بگیرد به خوبی خشک و سفت می‌شود. جالب است بدانید که بسته به نوع لیکوئیدی که استفاده می‌کنید سرعت خشک شدن ماده خمیری شکل می‌تواند بیشتر یا کمتر شود.

انواع پودر کاشت ناخن

پودر کاشت ناخن را می‌توان به چهار دسته تقسیم کرد. البته پودر‌های رنگی و پودر‌های اکلیلی را نیز می‌توان زیردسته پودر‌ کاشت ناخن پوشاننده در نظر گرفت اما ترجیح ما این بود که این دو نوع پودر را به صورت جداگانه‌ معرفی کنیم.

  • پودر کاشت ناخن پوشاننده
  • پودر کاشت ناخن غیر پوشاننده
  • پودر رنگی
  • پودر اکلیلی

انواع پودر کاشت ناخن غیر پوشاننده

پودر کاشت ناخن غیر پوشاننده یا شفاف به پودر‌هایی گفته می‌شود که بعد از خشک شدن ماده خمیری شکل به وجود آمده از ترکیب آن با لیکوئید و سوهان کشی نهایی حالتی شفاف به خود می‌گیرد. به عبارت دیگر اگر جزئیاتی در زیر آن وجود داشته باشد کاملا قابل مشاهده است. دو نوع پودر کاشت ناخن غیر پوشاننده داریم که در ادامه به تشریح آن‌ها خواهیم پرداخت.

 

پودر کلیر یا کریستالی

پودر کلیر یا کریستالی یکی از انواع پودر کاشت ناخن غیر پوشاننده است، که هم برای کاشت ناخن و هم برای کاور شفاف ناخن طبیعی مورد استفاده قرار می‌گیرد. جالب است بدانید که این پودر در حالت عادی سفید رنگ است اما بعد از خشک شدن و سوهان کشی کاملا شفاف می‌شود.
افرادی که دوست دارند ناخن‌های‌شان را کاشت کنند و در عین حال ناخن‌ها طبیعی به نظر برسند و کاشت ناخن به راحتی قابل تشخیص نباشد از این نوع پودر کاشت ناخن استفاده می‌کنند. پور کریستالی کاشت ناخن یکی از پرمصرف‌ترین پودر‌ها در کاشت است و می‌توان از آن در انواع مختلف کاشت ناخن استفاده کرد.
اگر می‌خواهید از دیزاین‌های داخل کاشت استفاده کنید نیز این پودر‌ها بهترین انتخاب خواهند بود، زیرا شفافیت آن‌ها باعث خواهد شد تا دیزاین ناخن با جزئیات کامل قابل مشاهده باشد.
در کاشت ناخن استند گلس و فول گلس که در انتها ظاهری شیشه‌ای به ناخن‌ها می‌دهد نیز از این پودر استفاده می‌شود. در کاشت بیبی بومر، کاشت آمبره و کاشت گریم نیز از پودر کلیر یا کریستالی استفاده می‌شود، در این نوع کاشت‌ها از مواد به دست آمده از پودر کریستالی روی ناخن‌ها گذاشته می‌شود تا هنگام سوهان کشی دیزاین‌های انجام شده روی ناخن‌ها خراب نشود و حالت خود را از دست ندهد.

 

پودر پینک یا صورتی طبیعی

این نوع پودر کاشت ناخن نیز در حالت پودری، رنگ صورتی ملایم دارد اما پس از ترکیب با لیکوئید و بعد از خشک شدن و سوهان کشی حالتی شفاف به خود می گیرد که کمی به رنگ صورتی متمایل است و جزئیات زیر آن نیز به خوبی قابل مشاهده است. از این نوع پودر هم برای کاشت ناخن و هم برای کاور ناخن طبیعی استفاده می‌شود، همچنین در کاشت ناخن فرنچ ثابت نیز از این نوع پودر می‌توان به جای پودر هلویی استفاده کرد.

انواع پودر کاشت ناخن پوشاننده

همانطور که از اسم این نوع پودر‌ها پیدا است، بعد از خشک شدن و سوهان کشی مواد کاشت ناخن زیر آن قابل مشاهده نیست و ناخن‌ها به اصطلاح کاملا کاور می‌شوند. در ادامه انواع مختلف این نوع پودر‌ها را بررسی خواهیم کرد.

پودر هلویی

پودر هلویی یکی از انواع پودر کاشت ناخن پوشاننده است که برای کاشت ناخن، کاور ناخن هلویی و فرنچ ثابت از آن استفاده می‌شود. پودر هلویی خاصیت پوشانندگی و کاور کردن دارد و برای افرادی که تمایلی به دیده شدن صدف ناخن طبیعی خود بعد از کاشت ندارند به کار می‌رود. کاشت ناخن با پودر‌های هلویی زیبایی و جلوه خاصی دارد و در اکثر مواقع نیازی به زدن لاک روی کاشت نیست. در فرنچ ناخن نیز اگر مشتری رنگ‌هایی با پیگمنت بالاتر را دوست داشته باشد می‌توان به جای پودر پینک از پودر هلویی نیز استفاده کرد.

پودر صورتی

از نظر کاربرد پودر صورتی را می‌توان برای مواردی که درمورد پودر هلویی ذکر شد نیز به کار برد. این نوع پودر برخلاف پودر پینک طبیعی روی ناخن پوشانندگی ایجاد می‌کند و حاصل کار شفاف نخواهد بود. پودر صورتی در طیف‌های رنگی مختلفی در بازار به فروش می‌رسد.

 

پودر کرم یا نود

پودر کرم یا نود نیز یکی از پودر‌های پوشاننده و پرطرفدار است که می‌توان از آن به جای پودر هلویی در مواردی که ذکر شد استفاده کرد. این نوع پودر‌ها با توجه به پیگمنت‌های مختلفی که دارند نزد افرادی با پوست تیره محبوبیت بیشتری دارند.

پودر سفید

پودر سفید خاصیت پوشانندگی بسیار بالایی دارد و همین امر باعث شده است تا نسبت به پودر‌های پوشاننده دیگر کاربرد‌های بیشتری داشته باشد. همچنین این پودر به صورت ترکیبی با پودر هلویی و پودر کریستالی نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد. از جمله کاربرد‌های پودر سفید می‌توان به کاشت بیبی بومر، کاشت فرنچ، ایجاد گل برجسته روی ناخن و کاشت گریم اشاره کرد.

کاشت ناخن با قالب چیست و چگونه انجام می شود ؟

یکی از انواع روش های کاشت ناخن، کاشت ناخن قالبی است. همان طور که از نام این روش مشخص است، با استفاده از قالب انجام می شود. با ما همراه باشید تا…

پودر رنگی

اسم پودرهای رنگی خود بیانگر ویژگی این نوع پودر می‌باشد. پودر‌های رنگی محدود به طیف خاصی از رنگ‌ها مانند صورتی نیستند و در رنگ‌های متنوعی تولید می‌شوند. در بسیاری از مواقع کاشت با این نوع پودر دیگر نیازی به دیزاین ناخن ندارد زیرا زیبایی رنگ‌های آن‌ها به اندازه کافی چشم‌نواز هستند. این نوع پودر‌ها خاصیت کاور کنندگی دارند و از آن‌ها در کاشت‌هایی مثل کاشت آمبره و کاشت گریم استفاده می‌شود. پودر‌های رنگی را می‌توان با هم یا با پودر‌های کریستالی ترکیب کرد و در کاشت‌های مختلف مورد استفاده قرار داد.

پودر اکلیلی

پودر‌های اکلیلی از ترکیب اکلیل و سایرپودر‌های کاشت ناخن به دست می‌آید. افرادی که ناخن‌های براق را می‌پسندند معمولا از طرفداران این نوع پودر‌ها هستند.

author-avatar

درباره شالیزه

بزرگترین و تخصصی ترین فروشگاه اینترنتی محصولات آرایشی و بهداشتی شالیزه Shalize Cosmetic

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *